SVETELNÉ ZDROJE
BELLIGHT Žiarovka 240V 25W E14 300 st. rúra
BELLIGHT Žiarovka 24V 60W E27 60x103mm
BELLIGHT Žiarovka 240V 15W E14 trubka 18x56mm
BELLIGHT Žiarovka 240V 7W E14 trubka 18x56mm
BELLIGHT Žiarovka 240V 60W E27 R63 63x107mm
BELLIGHT Žiarovka 240V 40W E27 R63 63x107mm
BELLIGHT Žiarovka 240V 60W E14 R50 51x86mm
BELLIGHT Žiarovka 240V 40W E14 R50 51x86mm
BELLIGHT Žiarovka 240V 25W E14 R50 51x86mm
NARVA BEL Žiarivka kompaktná 18W/865 G24Q2 studená biela 4pin.
AUTOLAMP Žiarovka 12V 55W H7 Rainbow Blue- sada 2ks
NARVA BEL Žiarovka 60V 15W E14 trubka 16x54mm
NARVA BEL Žiarivka kompaktná 20W/827 E27 1300lm 54x116mm
NARVA BEL Žiarivka kompaktná 11W/827 E27 660lm 45x91mm
NARVA BEL Žiarivka 18W NARVA studená denná biela 26x590mm
NARVA BEL Žiarivka 18W COLOURLUX PLUS studená biela 26x590mm
Dávno je preč doba, keď bol sortiment svetelných zdrojov úzky a do regálov v domácich potrebách sme siahali bez zvažovania. Dnes si môžeme žiarovky precízne vyberať s prihliadnutím na svetelný výkon, teplotu chromatickosti, index podania farieb, rozptyl, čas naskočenia plného svitu či stmievateľnosť. Pochopiteľne, v neposlednom rade sú dôležité aj ekonomické a ekologické parametre.
LED ŽIAROVKY - MENEJ DROBNÝCH NÁPADNÍKOV
Základné výhody moderných LED žiaroviek sú všeobecne známe. Uvedomili ste si však, že okolo takýchto zdrojov poletuje menej mušiek a iného hmyzu? Je to tým, že produkujú aj ultrafialové svetlo a infračervené žiarenie, ktoré obvyklých drobných nočných nápadníkov odpudzujú.
Dióda emitujúca svetlo, čiže LED žiarovka, vznikla už v roku 1962 zásluhou Nicka Holonyaka. Začiatkom milénia vďaka sústavnému vývoju predstihla účinnosťou svoju predchodkyňu s volfrámovým vláknom. V súčasnosti má „ledka“ pri správnom používaní približne 7-krát nižšiu spotrebu energie a z porovnania pri rovnakom množstve vyžarovaného svetla vyplýva, že aj štvrtinovú cenu. K benefitom si pridajte minimálne 15-násobnú životnosť.
HALOGÉNOVÉ ŽIAROVKY
„Ledka“, ktorá doslúžila, je sporadický úkaz. Napospol uvádzaná dolná hranica životnosti 15 000 hodín znamená takmer dva roky prevádzky v režime 24/7, ktorý – samozrejme – málokedy zodpovedá realite. Navyše, skutočná výdrž sa skôr blíži až k 50 000 hodinám.
Vylepšenou verziou štandardného zdroja sú halogénové žiarovky, ktoré takisto fungujú na princípe žeravého vlákna vyžarujúceho svetlo. Majú však zhruba dvojnásobnú životnosť a poskytujú vyššiu farebnú teplotu až okolo 2 500 kelvinov. Hlavnými prednosťami sú optimálne farebné podanie, okamžité nabehnutie plného výkonu a priaznivá obstarávacia cena. Prevádzkové náklady však nie sú významne nižšie.
ÚSPORNÉ ŽIARIVKY
Európska komisia vyčíslila, že postupné sťahovanie halogénových žiaroviek a ich nahrádzanie efektívnejšími zdrojmi zníži do roku 2025 emisie oxidu uhličitého na starom kontinente o 15,2 milióna ton. Toľko za rok vyprodukujú približne 2 milióny ľudí.
Úsporné žiarovky správnejšie nazývané kompaktné žiarivky sú miniaturizovanou verziou lineárnych žiariviek, čiže neóniek. Elektrický výboj v nich premieňa pary ortuti na ultrafialové svetlo následne modifikované tenkou vrstvou luminoforu na viditeľné. Rok prevádzky stojí asi tretinu činnosti klasických žiaroviek. Nevýhodami sú pomalší nábeh, zložitá recyklácia a riziko kontaminácie prostredia pri poškodení.
NEÓNKY POZNÁME UŽ OD DECEMBRA 1910
Francúzsky chemik Georges Claude predstavil dve 12-metrové červené neónky v decembri 2010 na parížskom bienále Salon de l'Automobile et du Cycle. Neónové reklamy boli populárne najmä v 20. a 30. rokoch minulého storočia, renesanciu zažili v 80. rokoch.
Hlavné delenie autožiaroviek je podľa ich typu, pätice, teploty chromatickosti, svietivosti a životnosti. Prvé dve kategórie sú fixne dané konštruktérom, zvyšné poskytujú voľnosť – vždy však len po hranice vymedzené príslušnou legislatívou. V našom e-shope máte istotu, že si kúpite len homologizované žiarovky alebo výbojky. Odporúčame pritom zásobiť sa do rezervy. V predsieni alebo komore znesiete deň či dva bez svetla, na cestách nie.
CELODENNÉ SVIETENIE
Povinné celodenné svietenie u nás zaviedol cestný zákon vo februári 2009, dovtedy sa vzťahovalo len na zimné obdobie. Počnúc rokom 2011 sú výrobcovia automobilov v EÚ povinní inštalovať denné svetlá, ktoré sa automaticky zapínajú pri naštartovaní.